divendres, 18 d’agost del 2017

Molts troncs i uns pocs cervols: primer dia de la O'Cerdanya


O'Cerdanya 
Divendres, 11 d'agost de 2017
Llarga distància a La Llagone (Coll de la Llosa)
5,5 km. 10 fites i 280 m. de desnivell
Van ser 7,7 km. 344 m. de desnivell  2-04-57 i 53 de 60 classificats a 1-02-49 del primer

La meva cursa a sobre el mapa  



Aquesta serà la meva primera experiència en una competició de 5 dies. L’escenari, la Cerdanya, ben a prop de casa. Era una oportunitat que no podia desaprofitar. Han vingut orientadors d'arreu del món. Participo en la categoria  d'homes 55. He vist que hi ha més de 70 inscrits. Quina bogeria! En les curses catalanes no passem mai d'una desena.
No sembla que estiguem en ple mes d’agost. Estem a 5 graus a l’hora de començar la cursa.
La primera cursa és de llarga distància: 5,5 km. i només 10 fites. La primera està molt i molt lluny! Tinc una bona tirada. Bon començament. Veig dues possibilitats i opto per la possiblement més llarga, però que em permet anar un tram per camí. Arribo a la corba on deixo el camí i ara toca baixar a través del bosc. No resulta fàcil ja que està ple de troncs caiguts per tot arreu. La progressió és lenta, però vaig reconeixen els elements. Per la manera que baixo penso que un cop arribat a la zona de talussos la fita em quedarà al Nord. Un cop hi sóc em sembla veure molt a prop una clariana que hi ha al Nord de la fita i començo a buscar-la en direcció Sud. No la trobo. Vaig fins la clariana per situar-me. Em trobo amb el Toni que ja m'ha recuperat 4 minuts. Des de la clariana tot resulta fàcil. La primera opció  de buscar-la al Nord era la bona. En realitat gairebé vaig estar al costat de la fita. La segona està a prop i resulta fàcil.
Nova tirada llarga fins la 3: hi ha una opció a nivell però és massa llarga. Toca fer-la pel dret: primer remuntar tot el que abans havia baixat i un cop a dalt baixar fins la pista, i des d'allà després d'alguns dubtes fins a la fita. Ens tornem a trobar amb el Toni. La 4 és de nou en pujada no tant dreta, però tantes pujades ja comencen a fer mal..  Cal enfilar-se al cim del turó on hi ha fita. A meitat de la pujada passen trotant un parell de  cérvols.  La cinquena, primer, fins un camí amb tanca i després a rumb en baixada i en compte de no passar-se-la. Torno a retrobar al Toni. La 6 és clarament a nivell. De nou un parell de cérvols travessen al meu davant. Quan creiem que ja estem a la seva alçada comencen els dubtes. Estic amb el Toni. És més amunt o més avall? La tenim per sobre. No ens semblava haver baixat, però els que passa a vegades quan es va a nivell.
La 7 s'ha de pujar pel dret de nou. No resulta difícil tret de l'esforç físic. No estava en la primera roca on l’havia buscat. Ha estat a la segona. De nou coincideixo amb el Toni. La 8 és a prop i ja encarem la part final de la cursa. Arribo a la pista i després un corriol gairebé  m'hi porta. Les dues últimes han estat ràpides. Més de 2 hores però ben satisfet. No he fet errades importants. Tan sols podria retallar 5 o 6 minuts. Malgrat tot el primer m'ha tret una hora i he quedat dels últims. Com corren pel mig dels boscos malgrat la infinitat de troncs que hi havia pel terra!