dimarts, 11 de juliol del 2017

Sota la llum de la lluna



Dijous, 6 de juliol de 2017
Vallhonesta X-Trail “Corre o camina a la llum de la lluna”
10 km. 1-07-27 6-41 x km. 324 metres de desnivell positiu 

Aquesta cursa-entrenament té tots els atractius: córrer a la fresca i per la muntanya, distància i desnivell molt assequible, gratuïta, entrepà, cervesa, mojito i piscina. No es pot pas demanar més. Per tant, dit i fet. Tots aquests serveis gratuïts fa pensar en els preus exagerats d’algunes curses.  
Recordava haver corregut feia molt de temps. Repasso les meves anotacions i així és. Va ser fa 11 anys!
Arribo amb temps, lliuro unes quantes samarretes que es recullen amb finalitats solidàries i em preparo per la cursa. Escalfo una mica i em col·loco al darrera. No tinc massa clar el meu objectiu. Darrerament estic entrenant bé, però no vull ser agosarat: 10.000 de muntanya i de nit. Em conformo en fer 1-10.
Al final, el David, company de club de curses d’orientació i també soci del C.E.A.C. m’acompanya en la cursa. Coneix bé el terreny i serà un bon guia per avançar-me el que m’aniré trobant.
Encara pels carrers del poble hem de sortejar als que han sortit més endavant i ho fan caminant. Ja deixem el poble i ens comencem a enfilar amb trams de corriol i trams de pista. Portem un bon ritme. 

A la part final de la primera pujada per un corriol estret es produeix un tap i caminem un bon tros. Evidentment aquest serà el km. més lent.
Aprofitem la pista de baixada per avançar posicions. Anem per sota de 5. S’acaben les alegries i enfilem la segona pujada. Ara ja tot per pista. Malgrat algun desnivell fort, tot és corrible, Aprofito alguns trams més planers i, fins i tot, en lleugera baixada per descansar. Aquí ja es va fent fosc i necessitem posar en marxar els frontals. El David està fort i m’ha d’esperar en algunes pujades.
Ja veiem el nostre objectiu, Vallhonesta. Últim tram d’escales i avituallament abans d’enfilar la tornada cap el poble. Km. 6.4 i portem 47 minuts. 

El David preveu baixar de 1-05. Li dic que no ho veig possible. Penso que si baixem de 1-08 ja estarà bé.
La lluna ens contempla en tota la seva esplendor mentre correm per un corriol planer. Recordo unes bones vistes del 2006. Avui només podem veure algunes llums. Prou feina tenim a mirar el terra.

Ja a la pista intento anar el més ràpid possible i portar un ritme sostingut. Avancem força gent en aquesta baixada, fins i tot, en el tram de corriol en el que cal ser prudent. En el darrer km. ja trepitgem asfalt i entrem al poble on encara avancem alguns corredors per acabar segons el meu crono en 1-07-27. 

Ha estat una bona suada fruit de la humitat de l’ambient i l’esforç, però acabo molt satisfet del meu rendiment. Es nota la regularitat en els entrenaments.
Abans de marxar cap a casa gaudeixo de tots els serveis de la cursa. De ben segur que tornaré.
Per cert, el primer ha estat tot un històric que continua en bona forma: Agustí Roc que sense despentinar-se ha fet 41 minuts.