dissabte, 21 de gener del 2017

Comença el 2017 a Casserres



15 de gener de 2017
Rogaine de Casserres
2-59-26 22 fites i 128 punts 26è de 83 arribats
20,6 km. a 8-42 x km. i 440 metres de desnivell positiu
No sé massa bé com estic de forma, i em proposo fer un petit test aprofitant la rogaine de Casserres. Seran tres hores de curses buscant fites en un matí fred però assolellat. L’objectiu és fer tota la rogaine corrent al millor ritme possible.
Fa un matí fred, però com que fa solet s’aguanta força bé. Amb el mapa a les mans penso l’estratègia de cursa. Sortiré en direcció Oest i després seguiré pel Sud agafant tots els punts possibles. En principi descarto tota la zona blanca del Nord i Est del mapa que em sembla de més dificultat tant a nivell tècnic com de desnivell i opto per la zona de camps que sembla més senzilla i amb menys desnivell.
En les primeres fites som una bona corrua d’orientadors que ens anem trobant camí cap les mateixes. La primera fita de 9 punts, la 93, es troba en un lloc ben singular: una gran balma obrada. 
La Balma del Cafè de les 7 portes

En la cursa d’avui em seguiré trobant orientadors pràcticament en totes les fites. Segueixo el pla previst amb algun ajustament. La primera hora de cursa coincideix amb la fita 92 sota un arbre majestuós. Sense aturar-me vaig reajustant la planificació. Porto un bon ritme, més de 7,5 km. en una hora.
L'Alzina Grossa.

A la meitat de cursa em trobo de nou en una fita de 9 punts, la 91 al final d’un rocam i a la part alta d’un tallat. 
El Roc de la Mel
M’allunyo una mica més fins arribar a la 60.. Camí de la 60 tinc dubtes sobre quina és la millor opció. Puc d’arribar a la 70 allunyant-me encara una mica més, però sóc conservador i ho desestimo i inicio el camí de retorn a Casserres
Fins l’arribada serà més aviat pujada que baixada i ja porto el cansament acumulat, això vol dir que alentiré el ritme encara que no vulgui. En aquesta tornada agafaré tots els punts possibles més els que havia deixat a prop del poble o dins del mateix que en sumen un bon grapat. Tinc intenció de no apurar massa el temps de les tres hores i així podré arribar sense massa pressió.
La pujada, encara que lleugera fa que el ritme no sigui tan viu. A les dues hores de cursa porto una mica més de 14 km. Aprofito que vaig per carretera per afinar l’estratègia de les darreres fites, gairebé totes al voltant del poble. La 83 també està a la part d’alta d’un tallat amb bones vistes. A la 63 en una cruïlla de camins un pèl desdibuixada entre camps em despisto una mica i potser perdo un minut. Encara aniré just de temps! Falten 24 minuts i encara em resten dues fites més. La penúltima, la 64 a falta de 14 minuts. Passo per davant del centre de competició i vaig a buscar la darrera la 80. Com em passa moltes vegades em despisto una mica pels carrers del poble. Són difícils de desxifrar en un mapa a aquesta escala. Dono una mica de volta però ja sóc a lloc. Està en la cantonada d’un edifici, però no la veig. Ah! Hi ha un corriol que baixa. Aquí està! 5 minuts per acabar. M’apresso i arribo ben just: només m’han sobrat 34 segons! I això que no volia apurar les 3 hores de cursa!
M’he trobat bé en tot moment. Haig de treballar una mica més el fons per no perdre ritme en la part final.