dimecres, 20 de maig del 2015

3 dissabtes, 3 rogaines: la segona a La Seu

Aquesta setmana he descansat bé i m'he recuperat de la rogaine del Catllaràs. Tinc ganes d'afrontar aquesta segona rogaine del repte. L'horari és particular, o si més no diferent al que estem acostumats. Sortim a les 4 de la tarda.
Com a mapa tenim al davant un bon llençol a escala 1/15000 ple de fites per triar i remenar: 69!!! Hi ha poques fites la zona plana propera al riu. Renunciem d'entrada a arribar a la part més oriental del mapa i ens centrarem en la resta. Observem que estan agrupades en petites zones i que els enllaços entre aquestes zones no són evidents i que poden ser llargs.
Busquem una sortida còmode, en direcció Est al costat del riu per anar caçant els punts de la zona plana al començament de la cursa que estem més frescos i que podrem trotar, i un cop acabem la zona plana, enfilar-nos una mica i començar a girar per entrar dins dels boscos en les zones on hi ha grups de fites.
Ja estem en cursa. Arribem al pont que travessa el Segre i mentre nosaltres girem a l'esquerra la majoria d'equips o fa cap a la dreta. Pensem que igual hem errat en la nostra estratègia però seguim endavant. La calor es fa notar. Anem trotant i sumant punts: 88 i 36. Per arribar a la 56 ens cal creuar un canal. Això no havíem previst. No ens va pas malament aquesta refrescada doble: anada i tornada. Encara que el nostre trot no és massa ràpid sumem punts amb facilitat (76 i 79). Al complir la primera hora de cursa se'ns acaba la zona plana i toca enfilar-nos. De moment anem bé i les fites no ens presenten cap dificultat: 97, 37 i 61.

Pràcticament anem sols i gairebé no ens creuem amb cap altre equip. Amb la 99 ja portem dues hores de cursa i un bon grapat de punts. Ens trobem bé físicament, millor que el dissabte passat, i trotem sempre que ens és possible tant a les baixades com a les zones planes. Un cop ja tenim la 96 la connexió cap a una zona on hi ha un bon grup de fites properes no és fàcil. Ens ho mirem i fem el que portàvem pensat: intentar no fer massa desnivell per en direcció sud anar fins a la carretera i des del coll per un corriol aproximar-nos a la 84.
Resulta difícil trobar un bon punt d'atac per aquesta fita i l'errem. Ens creiem que ja hem arribat al tàlveg on hauria d'estar el tallat en el que es troba la fita i sortim massa aviat del corriol i no trobem la fita en primera instància. Seguim per una zona oberta a nivell i al final la localitzem. Aquesta ha estat la nostra primera pèrdua de temps: la fita per la que hem necessitat més temps en tota la cursa, 44 minuts.
Entrem en una zona on hi ha 7 fites força a prop, unes d'altres i on gaudim de l'orientació. Cal estar atents a les diferents peculiaritats del terreny. La lectura del mapa és fonamental i en gaudim: 35, 63, 85, 43, 34 i 95. Portem 4 hores de cursa i ens cal una petita aturada per replantejar el que ens resta de cursa.

Ja ho tenim i seguim endavant. El proper objectiu és la 86, una fita a dalt d'un tallat. Un cop la tenim el Joan proposa anar a la 50 per camins i corriols i jo proposo fer-ho ser perdre desnivell. Com que ja ens agrada això de desplaçar-nos pel mig del bosc, llegint el terreny i el mapa, no ens costa massa decidir-nos per aquesta opció. Aquí tornem a perdre temps, 29 minuts per trobar la fita. Segurament per camí hauria estat més ràpid. Havíem baixat massa per travessar alguns tàlvegs i rieres i en el darrer moment, ens toca pujar per acabar fitant. Ja és l'hora d'anar pendents del crono. La 93 ens resulta fàcil i queda menys d'una hora de cursa.
I com que no hi ha dos sense tres, en la 66 tornem a perdre una mica més de temps. No era una fita difícil, però fem una mala lectura de mapa. Suposo que el cansament i el poc oxigen que ens arriba al nostre cervell en pot ser la causa. Ja necessitem els frontals. Camí de la 71, ja amb pressa pressionats per l'hora, al travessar una riera amb un desnivell gairebé impossible que salvem agafats dels troncs dels arbres i de tot el que podem, el Joan perd el mapa. Fem la 71 i ens resten 18 minuts. Toca córrer per la carretera fins l'arribada. Ja no tenim temps per més. Ens queda un 46 a prop de meta, però és arriscat provar d'anar i possiblement seria massa agònic. Ho deixem estar.
Acabem amb 5-56-04 142 punts, 23 kms. i més de 700 metres de desnivell positiu i satisfets de la nostra cursa: 12ens. de 39 equip classificats i amb molt bones sensacions físiques, molt millor que la rogaine del dissabte passat.
Si analitzem la nostra cursa per hores aquests són els números:
  • 1ª hora: 4 fites: 23 punts
  • 2ª hora: 5 fites: 34 punts
  • 3ª hora: 2 fites: 17 punts
  • 4ª hora: 6 fites: 33 punts
  • 5ª hora: 2 fites: 13 punts
  • 6ª hora: 3 fites: 22 punts.
I per acabar aquest repte de 3 dissabtes, 3 rogaines, ja només ens resta la rogaine del Port del Comte.