divendres, 9 de maig del 2014

De nou orientació a la UAB

Com la temporada passada, l'1 de maig tenim el II premi d'orientació a la UAB. Una cursa tan a prop de casa no es pot desaprofitar. De nou faré el C1, una mica més de 8 km., i 30 fites.
Després de la Rogaine de 12 hores del passat dissabte, és tot un enigma com em puc trobar físicament. Fins ahir encara tenia les cames molt carregades, però avui tinc bones sensacions. Em marco com objectiu no fer les errades de l'any passat, anar el més ràpid possible i baixar de les dues hores.
Després d'esperar una estona per sortir entro en cursa i sense mirar massa el mapa faig una errada només començar. He vist un petit passadís per arribar a la primera fita que m'estalviarà desnivell, però un cop arribo a l'entrada del passadís hem topo amb un tallat infranquejable que estava ben assenyalat al mapa. He perdut entre 3 i 4 minuts que m'han servit per escalfar tot trotant i al mateix temps per dir-me a mi mateix que ja puc espavilar i no cometre més errades com aquesta. Em cal concentració i mirar bé tots els detalls del mapa abans de decidir. I així ho faig.
Camí, ara sí, de la primera fita m'avança l'Enric Dedeu amb facilitat, però un cop arribem a la mena de plaça on està la fita la trobo primer. Camí de la segona fita perdo de vista a l'Enric i m'aturo un moment per donar un cop de mà a la Montse que està una mica despistada. La tercera pista està en una petita clariana en un bosquet. Abandonem la zona més urbana de la cursa. Estic on la temporada passada vaig perdre temps en dues fites. Atent als petits detalls de la vegetació, vaig de fita en fita sense entrebancs. En algunes d'ella amb la inestimable ajuda d'alguns orientadors que m'aixequen la fita.
Aquesta primera zona rústica s'acaba amb la fita 10 on coincideixo amb un orientador amb el que a partir d'ara ens anirem trobant fins al final de la cursa.
De la 11 a la 19 tornem a la zona del campus universitari amb fites col·locades en les zones enjardinades entre els diferents edificis. Es tracta de córrer el màxim dins de les meves possibilitats que no són massa. Entre la 15 i la 17 coincideixo amb el David, un company de club. Alguna pujada es fa feixuga. Entre la fita 18 i 19 ja porto una hora de cursa. Baixar de les dues hores està al meu abast.

A la fita 20 tornem a la zona rústica. La major part del recorregut s'ha de fer per camins, però cal encertar en l'atac a la fita per tal de no perdre temps. Segueixo coincidint amb el mateix orientador de la fita 10. El perdo en la 24 segurament perquè vaig fer una mala elecció de ruta entre la 23 i la 24 i vaig donar volta. A més a més em passo de llarg la 25 i tinc que tornar enrere. No sóc pas l'únic que pateixo aquest problema.
Camí de la 26 veig davant meu l'orientador amb el que pràcticament he fet tota la cursa. Mentre troto pel corriol i la pista forestal vaig pensant la meva estratègia en la darrera part de la cursa. Camí cap a la 28 m'anima el Toni.
Em trobo fort i un cop fitada la 28 augmento el meu ritme. M'esperona veure al meu costat el crack de l'orientació catalana, el Serrallonga. Intento seguir-lo a distància, però ben aviat el deixo de veure, però l'acceleració de ritme que ha suposat em permet acabar la cursa amb molt bones sensacions: 1-40-01 i 22 de 32 classificats.

Uns quants comentaris amb els companys de club i de cursa al voltant d'un plàtan i cap a casa.



1 comentari:

Dioni Tulipán ha dit...

Molt bé Ricard! Vas millorant!
L'esforç del dissabte passat no t'ha perjucicat...