dijous, 20 de febrer del 2014

O-Free Vallalta

Fa un dia gris i ennuvolat, però no fa fred, una bona temperatura per córrer una estona per la muntanya. Es tracta del que podem anomenar una rogaine popular: 3 hores, 20 fites i un mapa a escala 1/10000. Serà un bon entrenament per comprovar el meu estat de forma. Em fixo un objectiu: tractar de córrer en tot moment, aturar-me el mínim i sumar al voltant de 15 kms.
Arribo a Sant Cebrià de Vallalta, em canvio de roba i em presento al centre de competició. Sense més espera ja tinc el mapa a les mans i ja puc començar. 
Aviat he establert la estratègia de cursa. El mapa molt allargassat i la sortida en un extrem no permet massa possibilitats: intentaré anar el més Oest possible sumant punts i calcular el moment pel retorn que si cal podré fer la carretera.
Ja estic en cursa i com que comencem en el punt més baix del mapa l'inici és en pujada direcció a la primera fita (34) que no presenta cap dificultat. De seguida entro en un baixar i pujar que serà una constant gairebé al llarg de les 3 hores per superar les diferents rieres i barrancs de la zona. Aquestes primeres fites (35, 46, 55 i 32) gairebé són obligatòries per tothom ja que podríem dir que són de pas per arribar a la zona del mapa que permet una major elecció  de ruta. Cal passar per alguns corriols que estan senyalats al mapa, però que es troben plens de vegetació i que no permeten córrer alentint molt la progressió. Malgrat tot, el bocs és força penetrable i sortir dels camins i anar bosc a través no és massa complicat.
Des de la 32 decideixo anar cap la zona Sud del mapa on hi ha una fita de 6 punts. De camí passaré per la 33 i la 56. Però mentre vaig en direcció a la 33 faig un canvi de plans i invertiré l'ordre. De sobte mentre avanço per un sender que segueix una riera, veig un corriol que surt a la meva esquerra i que no identifico al mapa, ja que cercava un corriol a l'altra banda. M'enredo una mica, fins que em torno a ubicar en el mapa. Havia passat de llarg el corriol que tenia que trobar a la dreta. Devia estar mirant el mapa quan vaig passar pel seu costat. Al final primer passaré per la 33. Porto una hora de cursa, 6 fites i 21 punts.

Vaig el més ràpid possible cap a la 56 i també la 62 que em costa una mica de localitzar. Sortir d'aquesta fita en direcció a la següent, la 54, no em resulta gens fàcil. Tinc a la vista la Creu de Canet, zona en la que he corregut un parell de vegades curses de la Copa Catalana. La pujada a través del bosc se'm fa feixuga fins arribar a la pista. No he seguit la millor opció i he donat força volta. He estat lent en aquesta part de la cursa i m'he enredat força de nou.
Feta la 54 recupero les bones sensacions en direcció a la 52, però a menys d'una hora per finalitzar la cursa cal començar a prendre decisions: faré la 44 i la 31 i allà acabaré de decidir.
Així ho faig. En un sender en baixada que es nota molt utilitzat per ciclistes, molt estret i amb moltes corbes gaudeixo d'allò més. És un dels millors moments d'aquest matí. Pinço la 31 i em queda poc menys de mitja hora. Arrisco i aniré fins a la 61, encara que gairebé estic segur que penalitzaré per temps al final. La baixada fins a la riera la faig ràpid, però la forta pujada fins a la 61 se'm fa llarga, però malgrat estar a prop de les 3 hores de competició encara em trobo amb força. Ja només queden 16 minuts i tinc que baixar fins a la carretera i després córrer a bon ritme fins al final, una mica més de 2,5 kms. Comencen a caure gotes, però la pluja no va a més.
Pinço l'arribada amb més de 7 minuts de retard. Havia sumat un total de 55 punts però en perdo 10 per penalització. Al final he fet els 15 kms. que m'havia marcat com objectiu inicial i 8è de 9 classificats en la meva categoria de cursa en solitari. He gaudit d'un bon matí cercant fites i corrent per pistes i corriols pel mig del bosc de la Serralada Litoral.
Segueixo sumant kms. i ja només estic a 50 kms. per arribar a la mítica xifra dels 50.000 kms. correguts entre entrenaments i competicions.