dissabte, 21 de setembre del 2013

Si no fos.

Igual que quan s'arriba a la jubilació i a la tercera edat, l'esport de les curses d'orientació es caracteritza sempre per allò tan conegut del si no fos. I en aquesta cursa si no hagués estat per la clamorosa errada de la segona fita hauria fet una bona cursa, de ben segur una de les millors de la temporada. Però anem a pams.
Malgrat que Rojals és un terreny força conegut en el món de l'orientació, no hi he corregut mai. No sé massa perquè però tinc tendència a no anar a les curses que s'organitzen a les comarques tarragonines. Rojals és un petit poble a prop de Montblanc situat en un petit altiplà. El lloc m'agrada.
Malgrat haver-hi curses tot el cap de setmana he optat per participar només en la cursa del dissabte. Són 4500 metres, 180 de desnivell, i només 14 fites. És el campionat de Catalunya de llarga distància però amb aquestes dades a la mà crec que la puc fer amb poc més d'una hora.
Faig una bona sortida. Vaig més aviat lent per assegurar el començament de la cursa ja que darrerament sempre tinc problemes en les primeres fites. Prenc una corba de la pista forestal com a punt d'atac de la segona fita. Però un cop sóc on penso que haig de trobar la fita no hi és. En trobo un altre, però no és la meva. Malgrat que la vegetació no em quadra no penso pas que m'he equivocat. Volto i volto però no hi és. Torno al punt d'atac i refaig el camí. Res de res. No entenc res. Són moments en que et passa de tot pel cap. Penso en cercar un altre punt d'atac. Però amb aquestes que veig de nou la pista. Hi ha una altra corba! Miro el mapa i aquesta és la meva corba! Què tonto! Ja no sé comptar! Hi havien dues corbes i encara ara no sé per quina raó vaig deixar el camí en la primera. M'he deixat 38 minuts només començar. Realment lamentable.
A partir d'aquí començo una nova cursa. Les dues fites següents les faig molt desanimat. En el cap encara hi tinc la greu errada. Però a partir de la quarta fita em centro de nou en la cursa i miro de fer-ho el millor possible.

Gaudeixo d'aquesta part de la cursa. M'oriento bé, trobo les fites amb facilitat i tinc bones sensacions al córrer tant pel mig del bosc blanc com pels corriols. Finalitzo la cursa amb bones sensacions després d'1 hora 55 minuts, i lamentant-me del gran despiste en la segona fita.
Ja només resta una cursa de copa catalana d'enguany. A veure si aquesta em sortirà millor!