dilluns, 13 de maig del 2013

Orientació a la UAB

Una cursa d'orientació a prop de casa és de bon aprofitar, i més encara si fa un dia primaveral després de tants dies seguits de pluja. Posats a escollir faré el circuït llarg, el C1, gairebé 8 km. i 27 fites.
Em fa gràcia córrer a la UAB on vaig estudiar en la segona meitat dels 70 i després hi vaig tornar a principis dels 90 a fer un post-grau.
Tal com pensava serà una cursa on l'orientació no serà la clau, sinó que el més important serà la forma física. Cal córrer molt, i interpretar bé alguns elements constructius com escales i passos soterrats per no donar més voltes de les necessàries.
Fa una setmana que no surto a córrer i això em fa ser prudent ja que sé que serà una cursa llarga. Cap problema en les primeres 5 fites, però a la 6 i també a la 7, les primeres en les que l'orientació és important perdo temps per no haver-me acostumat encara a l'escala 1/5000. Sempre tinc problemes amb aquests canvis d'escala i em passo de llarg les fites.
A partir d'aquest punt córrer i més córrer en alguns moments per corriols i camps oberts i d'altres per carrers i pel mig dels edificis universitaris. Intento anar el més depresa possible però el meu ritme de cursa és lent. Passo la fita 12 en poc més d'una hora. Baixar de les dues hores serà difícil, però aquest serà el meu objectiu. En algunes fites coincideixo amb els mateixos orientadors, entre ells el David, un nou fitxatge del club.
A mesura que avança la cursa mantenir el ritme es fa feixuc. Arribant a la 21 em passa el Marc Serrallonga, el crack de l'orientació catalana actual. Va més ràpid però observo que també fa errades. Buscava la fita per baix quan clarament estava a dalt. Al menys ha perdut 10 segons.
Després de la 22, la lleugera pujada pel carrer em fa caminar. Aprofito per mirar el mapa i planificar el que em resta de cursa. Miro el rellotge: passo d'una hora 43. Caldrà córrer molt per assolir l'objectiu de baixar de les dues hores.
Entre la 25 i 26 passo per davant de la que havia estat la meva facultat.

Ja he superat les dues hores. Al final han estat 2-04 i 21è de 34 classificats. Aquesta temporada gairebé estic abonat a aquest temps, dues curses en 2-03 i una altra amb 2-02. Necessito millorar la meva velocitat. I això passa per entrenar de nou amb regularitat.