dissabte, 27 d’abril del 2013

Collserola de nou.

Han passat més de dos mesos de la Mega-Rogaining i ja en tenia ganes de tornar-hi. De ben segur que no era l'únic ja que hi ha una gran participació, amb tots els equips punters de l'especialitat, inclosos els campions d'Europa, així com alguns equips estrangers.
Faré equip amb el Sergi. De nou ens espera Collserola. Serà la meva segona rogaining per la zona. En la primera edició de fa dos anys, vaig patir molta calor i no vaig acabar gens satisfet, amb alguna errada d'estratègia important.
Ha estat tot un luxe poder anar fins la cursa en transport públic. Aviat hem acabat els preparatius i després d'una mica de cua ja som al parc tancat esperant rebre el mapa.
Amb el mapa a les mans aviat establim la nostra estratègia. Optem per la zona Sud-Oest del mapa on sembla que hi veiem més quantitat de fites. Ens col·loquem bé per evitar les aglomeracions de la primera fita i ho encertem. En menys de 3 minuts ja hem fitat. És una corrua continua d'equips que s'allarga fins a la segona, encara que aquesta en una clariana al mig d'un bosc és més difícil de localitzar. Sense anar ràpids enllacem la tercera fita en tals sol 17 minuts. Quan ens apropem a la 4rt. fita, la 31 veiem com surten l'equip d'El viejito i el gordito, un equip veterà que acostuma a fer bons resultats, i això ens fa canviar els plans: saltarem a l'altra banda del FGC i farem dues fites que no estaven en els nostres plans, la 44 i la 42. Ha estat tot un encert ja que sense gaire esforç, ni acumular massa desnivell hem sumat 8 punts amb els que en principi no contàvem. Encara no portem una hora de cursa i ja hem fet 6 fites i sumat 26 punts. No mantindrem pas aquesta mitjana al llarg de tota la cursa, però ha estat un molt bon començament.

Reprenem la planificació inicial i passem per les Planes per fer la 51 i dirigir-nos cap la 82, la primera gran pujada d'avui. D'allà i fent una mica de drecera pel mig del bosc anem cap la 94 des d'on podem contemplar una bona panoràmica de tot el Vallès. Desfem el camí i ja tenim la 66 al sac. Superem les dues hores de cursa.
Anem fent sense problemes. Aprofitem les baixades per anar trotant. Camí de la 71 ens plantegem anar a la 81 que en la planificació inicial no tenien del tot clar, però ens sembla una bona opció. Baixem per un corriol. Deixem passar als Hop Hop que van més ràpids que nosaltres. Sabem que ens queda a la dreta del corriol i els Hop Hop ens ajuden a trobar-la. Canviem de corriol travessant el bosc sense problemes i per un petit corriol perdedor per la vegetació podem arribar a la carretera i travessar-la. Planegem una bona estona amb tendència a pujar i finalment una forta pujada ens mena fins la 87.

Ara gairebé tot és baixada per corriols i per pista fins la 96. Estem en el punt més allunyat del mapa en direcció Oest i portem 3-32 de cursa. Comença el retorn cap a l'arribada tractant de recollir el màxim de punts possible i amb la clara intenció de no apurar massa el temps per no penalitzar al darrer moment.
La 52 no representa cap problema, així com la 85 que malgrat està força amagada a l'entrada d'una cova tampoc en fa perdre temps. Estem a tan sols dues hores d'acabar la cursa. Per assolir la 53 superem un fort desnivell per un corriol per una zona semi-oberta. L'esforç es fa notar. Un cop fitada toca tornar a baixar. Podem gaudir des d'aquesta alçada d'una bona panoràmica del delta del Llobregat així com de Sant Pere Màrtir que fa una bona estona que tenim davant nostra. En alguns moments recordem altres curses d'orientació per la zona i, fins i tot, alguns dels indrets en els que hi havia fites.
La 46 és la fita que més se'ns resisteix. Segurament el cansament ja fa estralls en el nostre cervell i no pensem del tot bé. Ara bé tampoc podem dir que hàgim perdut massa temps. Potser 10 minuts, primer a la cerca d'un corriol poc visible i un cop a prop de la fita no trobàvem els tallats. Tampoc era tan difícil, però ja se sap el que passa quan hom està cansat i l'oxigen no rega prou bé el cervell.
A partir d'aquí el nostre ritme ja es fa lent i tractem d'assegurar les fites per no perdre més temps. Fem la 73 a falta d'una hora per acabar i seguim endavant cap a la 45. Un petit dubte però també és nostra. Esn estem quedant sense aigua, i compartim la poca que tenim. Ens posem a pujar i pujar per anar a cercar la 54 i anem calculant a veure si encara tenim temps per alguna fita més. El nostre pas en aquesta pujada és lent i feixuc. Ja la tenim i encara resten 26 minuts. Ens dirigim cap a l'arribada valorem si sumar 3 punts més amb la 35 però ja en tenim prou i ho desestimem donant la nostra cursa per acabada després de 5-44-27, 124 punts gairebé 26 kms. i més de 1100 metres de desnivell positiu.
Estem satisfets de la nostra cursa. Hem fet el que havíem planificat i els canvis sobre la marxa en la planificació han estat positius. En la general som els 42 de 123 equips classificats i en la nostra categoria els 13è. de 21.
La temperatura primaveral ens ha acompanyat. Ha estat agradable. Hem pogut gaudir de bones vistes.

Mengem un dinar una mica escàs, recollim les nostres pertinences i no ens esperem pas al sorteig ni lliurament de premis. Cap a casa i fins la propera.