dissabte, 16 de març del 2013

Al costat de casa

Una cursa d'orientació a 5 minuts de casa és tot un luxe.
A l'hivern a les fosques i també quan plou acostumo a entrenar pels carrers deserts de Can Gambús, el penúltim barri de Sabadell. Van urbanitzar la zona per a construir cases i pisos, però va venir la crisi i s'ha acabat convertint en un barri fantasma on l'únic que podem trobar és un magnífic parc i carrers buits. Moltes vegades havia pensat que podia ser un bon lloc per una cursa sprint o per una nocturna i finalment ja hi ha mapa i 4 dones elit de diferents clubs han organitzat la primera cursa.
Després d'uns dies amb unes magnífiques temperatures, aquestes han tornat a baixar i s'ha passat tota la tarda plovent, però poc abans de l'inici de la cursa ha parat. Em trobo els habituals d'aquesta modalitat de curses i xerrem una estona tot esperant l'explicació prèvia a la cursa. 
La cursa consta de tres parts: una primera part de 6 fites de memòria, una segona part lineal + score i una sorpresa final.
Sortim en massa per fer la primera part de memòria per dins del parc. Surto ràpid i vaig segur. No havia entès del tot la mecànica d'aquesta primera part i un cop sóc a la 4rt. fita rectifico i torno a la 2ª, ja que no ho estic fent bé. És una part molt ràpida amb un munt d'orientadors corrents en totes direccions pel mig del parc. Acabo la primera part i enfilo la segona part.
Deixo el barri de Can Gambús i travessant un pont m'endinso a la part de camps i bosc. Està ben enfangat i amb aigua escolant-se per les petites rieres i torrents que acostumen a estar seques gairebé sempre. Tinc bones sensacions i tracto d'anar el més ràpid possible. M'agrada córrer per llocs coneguts a la cerca de fites. Vorejar els camps de conreu suposa carregar de fang les sabatilles que augmenten de pes. Al baixar per alguns marges cal anar amb compte de no relliscar i posar el cul a terra. Acabo la part lineal i torno a la zona urbanitzada. Com que només queden 6 fites més intento anar a bon ritme, però ja em començo a notar les cames. 
M'espera descobrir la sorpresa: un petit laberint ple de fites al mig de la foscor on tinc que localitzar-ne dues  sense equivocar-me. I un petit sprint per donar per acabada la cursa i cap a casa a sopar i a dormir. Han estat 21 fites, més les 6 de memòria per fer 11 kms. i 1-40.
De ben segur que algun dia faré servir aquest mapa per entrenar.