dissabte, 17 de març del 2012

Nocturna a Sant Cugat


Llegir la web de la cursa nocturna del Senglar Lletraferit feia agafar por. Cursa llarga de més de 10 kms. de molta dificultat i només per orientadors experts i superdotats físicament. Ho vaig tenir clar, aquest cop faria la curta: 5800 metres, 11 fites i 190 de desnivell. 
El mapa és d'una zona coneguda i en la que he corregut en diferents ocasions, la darrera al desembre. De nou arribo just de temps, perquè no trobava el lloc exacte de la sortida i per tant, m'haig de posar en marxa sense temps per a res. No m'agrada, però és el que hi ha.
Sortim en massa i segueixo al grup sense mirar el mapa. Tothom s'atura i suposo que hem arribat al triangle. Començo a mirar el mapa i no ho veig clar. Crec que no estem al triangle i el busco. Ja el tinc i em poso en marxa per un corriol al mig de la foscor fins la primera fita, sota un arbre tot rodejat de llumetes que ja hi havien arribat.
Surto corrent cap a la segona. M'aturo amb algun dubte però aviat ja soc al camí ample que buscava ben a prop del Pi d'en Xandri i en direcció a la segona. La tercera també és allà mateix i ja és meva. No tinc massa problemes per trobar el camí cap a que fa 4 i després la 5. Se'm fa llarg i en algun moment tinc dubtes entremig de la foscor, però totes dues ja són meves.
Ara una bona baixada em mena cap un corriol que m'ha de portar a la 6. De nou el camí es fa llarg, però vaig en la bona direcció. Corro a bona velocitat sol i a les fosques per un estret corriol. M'agrada la sensació. Ja la tinc.
El camí cap a la 7 està farcit per una xarxa de corriols pel mig del bosc. Em trobo amb la Carmela però amb tant creuaments acabem prenen direcció diferents, però al cap de poc ens retrobem de nou. No sé massa on sóc, però els lladrucs d'uns gossos em fan intuir que ens estem apropant a una construcció que apareix al mapa i pot ser una bona referència per encarar definitivament la fita 7. Així és, i a partir d'aquí ja no ens és difícil trobar el camí exacte. Anem junts amb la Carmela gairebé fins la 9 fita, on poc abans d'arribar em sona el mòbil. Miro qui truca a aquelles hores i segueixo la meva cursa sense fer cas a la trucada. La resta de fites són fàcils i no trigo massa en acabar la cursa: 1-17-04 en que he gaudit de valent i 19 de 35 classificats.
Malgrat que la zona de cursa d'avui és una zona en la que he fet diferents curses i que per tant és una cursa ben coneguda, de nit es mostra ben diferent i les sensacions de córrer al bell mig de la foscor amb el teu frontal converteix la cursa en quelcom de diferent.