dilluns, 26 de setembre del 2011

Roques encantades

Després de l'estiu torna la Copa Catalana d'Orientació amb una cursa a cavall de tres comarques, La Selva, Osona i La Garrotxa. El nom del mapa és molt atractiu: Turó d'Armadans i Roques Encantades. Els d'elit corren el campionat de Catalunya d'Ultrallarga i en la resta de categories serà una cursa més llarga del que és habitual. En concret a H35 ens esperen 9800 metres i 30 fites per endavant. Penso de nou en una cursa de més de 3 hores com les últimes curses de Copa Catalana d'aquesta temporada.
La sortida és a prop del Santuari de La Salut. No començo massa bé i en la primera fita per una mala elecció de ruta i per no acabar de situar-me del tot bé en el mapa ja perdo temps.Però a partir d'aquí ja em resituo bé i vaig fent per dins d'un bosc força net i enllaço bé fins la fita 6, encara que em noto lent.
La tirada fins a la 7 és llarga, més de 1000 metres per terreny obert, però no surto bé del bosc on està la 6 i em costa acabar d'ubicar-me. Estic convençut que podia haver estat més ràpid d'anar més segur. En tot moment al llarg de la cursa cal vigilar de no prendre mal al travessar alguns filats amb punxes.
Amb la 7 ja al sac, i després de la primera hora de cursa, m'endinso de nou al bosc. És agradable cercar fites al mig d'aquest bosc, encara que no resulta fàcil córrer pels forts desnivells i les nombrosos branques que hi ha pel terra. No tinc problemes d'orientació però sóc lent. De la 7 a la 10 les fites estan molt juntes, però a partir d'aquí abandono la zona Nord del mapa i les fites em condueixen primer a prop del centre de competició, (fita 15) i faig un bucle d'anada i tornada per tornar de nou a prop de la 15 per una zona solcada per petites rieres algunes d'elles seques que obliguen a un puja i baixa constant.
Ja són més de 2 hores de cursa i es comencen a notar. Per un camí, pas obligatori, arribo a la zona de les Roques Encantades, unes pedres enormes de capritxoses formes i que amaguen algunes fites dins del seu laberint. I de nou unes quantes fites situades de camí cap a l'arribada en una zona de nou amb forts desnivells. Al final m'hauré fet un bon fart de pujar i baixar en la cursa d'avui. Enfilo amb ganes d'acabar les darreres 3 fites, després d'un nou pas obligat, i tal com havia previst acabo una divertida cursa amb més de 3 hores en concret 3-18-13 i de nou el darrer de la categoria. Gairebé estic abonat a aquesta posició.