dimecres, 19 de gener del 2011

Mar i Murtra

Blanes ens ha rebut amb un matí fresc i amb un lleuger vent que augmentava la sensació de fred. Al sol encara s'estava bé, però calia evitar quedar-se aturat a l'ombra. He arribat just de temps: aparcar, recollir el pitrall sense cap problema, canviar-me i escalfar tan sols cinc minuts abans de posar-me darrera d'un munt de gent a punt per sortir.
La sortida és al passeig davant del mar, i pel mateix passeig es corren els dos primers kms. Aviat passen els primers embuts i poso un bon ritme de cursa. M'he marcat un objectiu final entre 1-45 i 1-50 i amb aquesta idea vaig passant els primers kms. totalment plans amb bones sensacions i amb força a les cames, primer per asfalt, i després ja per camins de terra. Passo els primers 5 kms. en 25-40, una mica per sota de les meves previsions. Tinc coixí per quant la cursa deixi de ser plana.
Fem unes quantes giragonses per superar algunes de les carreteres principals i ens posem a córrer per camins de terra, ara amb lleugera pujada, i en ocasions, les menys, amb lleugera baixada, rodejats de petites zones boscoses que fan la cursa més agradable. Tracto de mantenir el mateix ritme, malgrat les pujades i aprofitar les baixades per recuperar. Passo el km. 10 amb 53 minuts (27-20 els segons 5 kms.).
Fins aquí les cames han respost bé, però a partir d'ara ja no van tan lleugeres i me les començo a notar. Aviat entrem en la part més maca, però també més dura amb continues pujades, i sobre tot, passat el km. 12 algunes rampes amb un desnivell una mica considerable, però que permet córrer. Alguns caminen i vaig deixant gent enrere. Passem pel costat d'una zona de taules i focs on ja hi ha alguna gent fent botifarres a la brasa amb una olor que fa venir gana. Intento marcar-me un ritme exigent i em trobo amb forces, però amb ganes d'encarar ja la baixada final.
Passo el km. 15 amb 1-21-30 (28-30 en aquests 5 kms), i la pujada continua una estona més. Poc abans del km. 16 arriba per fi la baixada. Allargo la gambada tot el que puc. Són agradables aquestes pistes forestals amples que permeten deixar-te anar sense cap perill ni dificultat i agafar un bon ritme. Són aproximadament un parell de km. de baixada pronunciada fins arribar als carrers asfaltats de Blanes. En el darrer tram, ja pla, excepte un pont de vianants que travessa una carretera malgrat intentar posar un bon ritme, les cames ja no poden més i perdo algunes posicions. M'intento enganxar a alguns dels que m'avancen, però no m'és possible. Aturo el rellotge en 1-47-11 (25-41 en els darrers 5 kms. el mateix ritme que els primers kms. de cursa) i 692 de 1015 classificats.

Mar i murtra