dimarts, 18 d’agost del 2009

Gironella, la nuit

Per tercer estiu consecutiu vaig a la nocturna de Gironella, aquest cop en una modalitat de cursa diferent, una mena de mini-rogaining: 30 fites amb diferent puntuació i 75 minuts per trobar el màxim nombre possible i amb penalització per cada minut que excedeixi d'aquest temps.
M'agrada aquesta nova proposta, però tinc la impressió que aquest any no hi ha tanta gent a la cursa. Ens donen el mapa i tenim 5 minuts per planificar la nostra cursa.
Decideixo dividir el mapa en 4 zones, deixant les més properes a l'arribada al final si em resta temps.
Faig la primera a sota un pont i surto a una zona sense llum per cercar la primera fita que val 10 punts. Aviat la tinc i m'endinso a dins el poble. En ocasions em tinc que aturar per veure bé el mapa, però vaig trobant fites sense dificultats i sumant punts. En aquest inici em trobo altre gent cercant fites per tot arreu, a mesura que avanci la cursa estarem més dispersos per tot el poble i ja no serà així. Tot serà més solitari.
He fet totes les fites de la part de dalt de poble expecte dues que deixo pel final, i canvio de zona.
Travesso el riu per fer les fites de la resta del poble, totes sense problemes, excepte una que hi ha en una font d'una plaça. No veig la font. Estava en l'únic racó al que no havia arribat, dins d'un tancat de jocs infantils, que havia mirat des de fora.
Deixo les fites del poble i vaig a la part de dalt a prop de la carretera amb algunes fites en una zona no urbanitzada, algunes d'elles amb puntuació important i les vaig localitzant. Excepte una que em costa una mica, la resta són ràpides.
Un cop fetes totes tinc que decidir per on baixo, el temps s'acaba. Ho faig per un corriol i de nou al poble i sota la pressió del rellotge vaig a per dues fites més que al final seran les darreres, ja que una està molt més amunt del que pensava i perdo molt de temps. Queden dos minuts per no penalitzar i amb les presses em faig una mica d'embolic baixant pels carrers del poble i al final arribo amb un minut de retard.
He pinçat 22 fites, per un total de 125 punts i 7ª posició final de 11 arribats en categoria individual.
Com sempre, després mirant el mapa a casa a tota la llum i amb tranquil·litat s'acaben veient millors opcions de les que he pres en carrera, però tampoc ha estat tan malament la cursa i a més com gairebé sempre m'ho he passat molt bé.