diumenge, 31 de maig del 2009

Gaudeixo de nou dels Inferns de Bellestar

Després del meu nefast relleu en la cursa de relleus del dissabte afronto la cursa de Copa del diumenge amb un cert aire de revenja personal i amb el desig de recuperar les bones sensacions. Bellestar és un terreny que m'agrada i del que conservo bons records de les dues curses de la temporada passada.
Arribo amb molt de temps i puc fer un bon escalfament. La cursa és curta, només 2100 metres, 13 fites i 155 metres de desnivell, per tant l'objectiu és baixar de l'hora. Començo concentrat i en les primeres fites opto per no arriscar i cercar referències clares en el terreny que em permeten assolir les 3 primeres fites possiblement lent però amb seguretat i confiança, i al mateix temps situar-me al mapa.
En el recorregut cap a la 4 no tinc clar on estic situat en el mapa i opto per ser prudent anar enrere i baixar fins els camps per tenir una referència clara. Ara sí ja només tinc que enfilar-me pel tàlveg correcte, el primer de tots i allà dalt està la fita esperant-me tota sola. Flanquejo el turó amb molt de compte de no relliscar i des de dalt cerco el tàlveg on m'espera la 5. Baixo ràpid fins a la riera. M'aturo un moment. Vaig bé i segueixo. Abandono la riera per cercar la 6. Allà dalt està.
I de nou ja estic corrent per la riera fins arribar a un petit corriol. No ho tinc clar i cerco l'avituallament marcat al mapa per orientar-me bé. Ara si, en direcció a un altre de les rieres que fa una mena de ziga-zagues, i en un tàlveg a la meva dreta està la fita 7. M'enfilo a dalt de tot, però no es pot pas baixar per
l'altra banda. Tinc que tornar de nou a la riera fins sortir a un camp obert. Corro pel mateix i l'abandono per pujar cap a la 8. De nou avall al camp. El travesso i aquí tinc petits dubtes de si estic davant del tàlveg on hi ha la 9. Després de mirar el mapa i el terreny amb atenció em decideixo i allà està. Torno al corriol que havia deixat i de nou estic en un camp obert. El travesso i pujo cap la 10. Nous dubtes sobre quin és el tàlveg correcte, però des de baix mateix ja la veig.

Entro en la recta final de la cursa, 3 fites fàcils, camí de l'arribada. Una errada de concentració em fa perdre temps en la 12. Vaig de cara a un arbre i em trobo amb una fita que no és meva. Confiat, ja no mirava el mapa. Em tinc que torna a situar. Possiblement he perdut més d'un minut. Malgrat això arribo eufòric. Sóc conscient que he fet una bona cursa. Ha estat una cursa ràpida 49-52. Torno a ser segon darrera de l'imbatible Joan Sánchez un expert, segur i ràpid orientador.
Aspectes que crec que tinc que millorar és ser més ràpid en prendre les decisions i no dubtar tant. I és evident tampoc perdre la concentració en els moments finals de la cursa.