dilluns, 2 de març del 2009

Abonat a l'hora 27

Va ser el 3 de maig de 2005 que vaig anar al Turó de Cerdanyola per córrer la meva primera cursa d'orientació en un C2. Només portava dues curses d'iniciació i un curs d'orientació a l'estiu del 1992. I avui hi tornava per córrer un C1, gairebé 4 anys després i amb 50 curses d'orientació a la meva esquena.
Sempre recordaré aquella primera fita que no hi havia manera de trobar. Vaig necessitar més de 45 minuts per trobar la primera fita. Avui portava la lliçó ben apresa de la darrera cursa de Copa Catalana a Sils. Amb aquesta cursa inicio un cicle de 4 curses d'entrenament per tal de millorar els meus punts més fluixos i resultar encara més competitiu.
El  lloc és més aviat lleig. Només sortir l'errada de sempre, em costa fer-me amb el mapa i perdo molt de temps en les dues primeres fites. Avui calia afegir el canvi en l'escala del mapa. Del 1:10000 del passat diumenge al 1:4000 d'avui. Tot estava molt més a la vora.
A partir de la tercera m'endollo bé i començo a gaudir de la cursa i a trobar fites amb força rapidesa. Vaig molt concentrat en el mapa i en el terreny, en tot moment sé on em trobo, m'aturo poc i tracto sempre que puc d'anticipar els itineraris de les següents fites. Els desnivells són considerables, però em trobo bé físicament i vaig ràpid. Les fites són gairebé sempre allà on les cerco. Això produeix una gran satisfacció.
A la sortida de la fita 21 segueixo a un orientador sense mirar gaire el mapa i tot plegat em trobo en una zona que em costa d'identificar en el mapa. Durant un moment no sé ben bé on sóc. Finalment m'oriento i trobo les fites que em resten fins al final, on arribo satisfet de com m'ha anat: 1-27-24 per fer 3800 metres, 24 fites i 290 metres de desnivell. Posició 20 de 25 arribats. El primer ho ha fet amb poc més de 49 minuts!
Recapitulant estic satisfet del meu rendiment físic, de la concentració al llarg de la cursa, d'haver corregut amb més seguretat.
Les meves errades han estat:
  • La manca de concentració al principi de la cursa i en la sortida de la fita 21.
  • Una petita errada camí de la fita 6
  • L'elecció equivocada d'itinerari de la fita 10 a la 11. En un moment vaig intuir que hi havia una millor opció, però no vaig saber veure amb claredat com executar-la i vaig optar per una opció molt més llarga i amb molt més desnivell. I una petita millora entre les fites 14 i 15, però aquesta no té massa importància.
El conjunt d'aquestes errades han pogut suposar uns 15 minuts que són molts minuts. En properes curses, tinc que seguir insistint en aquests aspectes.