dilluns, 28 de juliol del 2008

Bristol and first impressions

M’aixeco de matinada i encara fosc surto de casa. Un bon tour per diferents mitjans de transport em portarà fins a Bristol, etapa intermitja del viatge cap a Exeter. M’agrada veure els paisatges des de l’aire, les cases, les autopistes, les carreteres, els cotxes, el verd del bosc, els conreus, els camins, els rius, D’alguna manera em recorda als mapes de les curses d’orientació. Catalunya i Anglaterra des de l’aire són dos paisatges ben diferents.Malgrat les 8 hores de viatge fins arribar al lloc de destí considero que aquest ha estat ràpid. Ho afavoreix el fet d’utilitzar aeroports petits. A Bristol Airport ha estat un moment recollir la maleta. Al quart d’hora d’haver tocat terra ja tenia la meva maleta i em plantava davant la parada de l’autobús.La informació extreta per Internet i el Google Maps em són de gran utilitat per arribar a la casa on m’allotjo sense necessitat de preguntar res. És migdia i tinc la resta del dia per passejar amunt i avall per Bristol.



M’ha agradat retrobar-me de nou amb el paisatge i l’arquitectura britànica. No tan amb el vol i els crits de les gavines. És dissabte hi ha gent pels carrers, però no aglomeracions, ni excessiu trànsit malgrat està en una ciutat de prop de 500.000 habitants. De fet dóna la sensació d’un poble més petit, i per cert, no massa pla. He baixat per un carrer que marcava un desnivell del 16%. Ni en els millors ports del Tour!

Em deixo portar i ràpidament acabo en els carrers més comercials. És una societat plena de contrastos. Suposo que com totes. Són molt consumistes, els bars i restaurants tenen gent a tota hora, igual que a casa nostra.
Aprofitant el bon temps, alguns grups, tan de joves com de no tan joves, passen la tarda als parcs, alguns en solitari llegint en algun banc, d’altres en parella o en petit grup. La major part venen ben preparats amb tovalloles per evitar la humitat de la gespa. Fan un pic-nic o simplement peten la xerrada o gaudeixen del bon temps. Passada ja la seva hora de sopar alguns ja es concentren en la zona de pubs i en el seu exterior asseguts a qualsevol lloc o dempeus amb la cervesa a la mà inicien la seva festa. Tinc la impressió de trobar-me a l’estiu en un poble de la Costa Brava. Es flaire el mateix ambient. Les noies molt mudades i amb pantalons o faldilles extremadament curtes també inicien la seva nit de festa. L’ambient que acabo d’observar en els parcs i l’ambient al voltant dels pubs semblen de dos mons ben diferents. ¿Són els mateixos els que omplen els pubs i el seu rodal que els que es passen la tarda al parc?