diumenge, 18 de maig del 2008

Aquest cop a Gironella

Avui de nou una cursa d’orientació. Era de copa i a Gironella en una zona nova per a mi. Havia fet una cursa d’orientació a Gironella el passat estiu però va ser nocturna i urbana. Avui era totalment diferent: 5000 metres i 16 fites.
Surto amb ganes esperonat pels resultats del cap de setmana passat i les tres primeres en van molt bé. La 4 ja se’m complica una mica més. Acabo dins d’una zona on és impossible seguir avançant degut a la gran quantitat d’esbarzers. Surto i cerco per una altre cantó i allà estava. Provo un camí per la 5, però no és possible. Torno enrere i rectifico i la trobo fàcil. La 6 també em resulta fàcil.
La 7 també ho sembla, però un cop estic a prop no em fixo suficientment en les detalls del mapa i acabo cercant en un lloc on no està. No són l’únic, però després a casa ho lamento. En realitat era ben senzill, però ja se sap en cursa i amb presses, algun característica del terreny et passa desapercebuda i els minuts cauen ràpidament.
Per arribar a la 8 cal córrer de valent per una bona pista. Porto 51 minuts a la meitat de la cursa. La 9 està a prop i també està al sac. Fins aquí vaig primer. Penso que per anar a la 10 també es pot anar per camí, però provo d’anar a rumb. Al cap de poc no sé amb exactitud on soc, tracto de baixar per un lloc on m’és impossible i decideixo fer el primer que havia pensat: anar pel camí, primer i la carretera després. Allà està.
La 11 i la 12 estan dins d’una urbanització i a córrer s’ha dit. Camí de la 13 tinc alguna indecisió que segur que em fa perdre una mica de temps. La 14 i la 15 estan entre camps de conreu. La 16 ja està allà mateix i ara un fort sprint fins al final (avui hi havia un premi especial, un pernil, pel millor sprint de totes les categories). Jo he fet 1-44, i el guanyador ha fet 49. Com corren!


Al final de la cursa he estat segon amb 1-28-11 i només a 2-12 del primer. Està molt clar que tinc que ser més fi a l’hora d’interpretar el mapa i identificar els diferents elements d’aquest en el terreny.