divendres, 7 de desembre del 2007

Pujada al castell de Castelldefels

Feia temps que volia visitar el castell de Castelldefels. Em cridava l’atenció el nom del poble i suposava que hi hauria un castell per visitar. Fa un parell de setmanes em vaig assabentar que hi havia la cursa de la pujada al castell de Castelldefels i que a més era gratuïta. No m’ho vaig pensar dues vegades i cap allà falta gent: podria córrer una estona i veure el castell.
El viatge en tren ha servit per fer una visita d’obres per la famosa zona turística dels esvorancs. Malgrat ser dia festiu estaven treballant, i malgrat els dies que portem sense una gota de pluja està tot enfangat i ple d’aigua. 
A Castelldefels estan en plena festa major d’hivern. És una cursa popular de gairebé 5 kms. pels carrers del poble per acabar pujant al castell i finalitzar sota la porta d’entrada a la seva muralla externa.
La sortida és una mica caòtica i en un carrer força estret pel nombre de participants. Em costa gairebé un km. poder córrer amb comoditat. Vaig a ritme de 4-30. En el segon km. hi ha una bona pujada i el passo en 9. Porto un bon ritme, però no tinc més velocitat a les meves cames, km. 3 en 13-17 i 4 en 17-40. El darrer km. és el de la pujada al castell amb algun tros planer que serveix per descansar i agafar alè. Arribo amb un temps final de 23-03 i posició 200 de 561 i 17 de 58 en la meva categoria.
 
Una cursa massa curta pel meu gust, però un magnífic dia (sol i gens de fred) que em permet gaudir d’un agradable passeig post-cursa pels voltants del castell, ja que aquest no es pot visitar fins a la tarda, dia de portes obertes i de presentació de les obres de restauració del mateix recentment acabades. Llàstima, la visita del seu interior quedarà per una altra vegada.