divendres, 17 d’agost del 2007

Running in Broadstairs

En les dues setmanes d’estada a Broadstairs volia sortit a córrer per mantenir la forma. Al final ho vaig fer la meitat dels matins.
Vaig aprofitar per conèixer la zona. Els primers dies baixava per High Street fins al mar i un cop allà anava fins a Ramsgate, el poble veí. L’anada era per la part de dalt dels penya-segats per un magnífic passeig amb molta gespa amb unes magnífiques cases, algunes es poden qualificar de veritables mansions i tot travessant pel mig del Dumpton Park. Una part de la tornada la feia per la part de baix i ben arran de la platja, i un dia arran del mar, depenent de l’estat de la marea. Aquest és el recorregut que més em va agradar i que més vegades vaig repetir.
L’altre opció de córrer al costat del mar era fer-ho en direcció a Margate. Aquest poble estava més lluny i en el meu entrenament només arribava fins el far, que segons diuen és el darrer far que va estar en funcionament a les illes britàniques. Però en aquest circuït no es podia anar tota l’estona contemplant el mar, ja que els jardins d’algunes cases arriben fins el penya-segat i aleshores cal endinsar-se cap els carrers interiors i no es pot seguir la línia de la costa. És més el far no està tocant a la costa, sinó que està una mica endins.
                              
Però el més sorprenent encara estava per arribar. Tot mirant el mapa vaig veure un “public footpath”, un camí a peu, que semblava força llarg i s’allunyava del poble i cap allà vaig anar. Quina va ser la meva sorpresa al veure que aquest footpath s’endinsava dins d’un cementeri. Mai havia corregut en l’interior d’un cementeri, a més com vaig poder comprovat després era un cementeri ben antic amb tombes del segle XVIII. Era el cementeri de Sant Peter's. Va ser tota una sensació.
         
Un cop deixat el cementeri el camí sortia a camp obert i corria paral·lel a la via del tren i a la carretera fins el poble veí de Margate.
Tots tres circuïts són altament recomanables per córrer una mica menys d’una horeta, per entorns diferents als habituals.