dilluns, 29 de gener del 2007

Dues errades em fan perdre temps!

El matí era fred. A la cua per recollir la tarja de la segona cursa del circuït Oros, m’he trobat el Joaquín un company de curses d’asfalt que també s’està afeccionant això de les curses d’orientació. Avui feia la cursa amb la seva filla.
Ja al pàrquing quan em posava la roba de feina he estat xerrant amb el Jordi un company de club. Escalfo una estona que bona falta em fa amb la fresqueta que corre pel Parc Forestal de Mataró.
Veig la sortida dels C1 i ens preparem els del circuït C2. La sortida és en massa. Ens reparteixen el mapa que no podem veure fins que ens donen la sortida. Sense mirar el mapa tots comencem a enfilar muntanya amunt tal com han fet prèviament els del C1. Al poc formem una filera en un petit corriol fins que aconseguim sortir a una pista forestal prou ample on tothom agafa el seu ritme de cursa. Fins la primera fita hi ha al voltant de 2000 metres. Cap problema per localitzar-la. Tot va bé.
La segona fita també la trobo ràpid. Per arribar a la 3, primer cal baixar un fort desnivell entre un bosc ple de matolls, i després enfilar-se amunt. Allà em trobo al Jordi. Un cop localitzada anem per la 4. Toca tornar a baixar i tornar a enfilar-se. Això serà una constant en el dia d’avui.
Per anar a la 5 primer segueixo uns camins amb alguna que altra drecera i finalment decideixo pujar pel dret. Aquí m’equivoco i em costa de trobar-la. Estic convençut d’estar al lloc correcte, però la fita no apareix per enlloc. Veig el Jordi que m’indica que és més endarrere. Cames ajudeu-me. Aquí he perdut força temps. Tan bé que anava! Després a casa tranquil·lament veig exactament quin ha estat el meu error.
La 6 no presenta cap dificultat. El camí a la 7 és llarg. Vaig per camí amb alguns trams de dura pujada. Arribo a la zona de barrancs on ha d’estar i quan l’estic buscant retrobo al Jordi. Ens repartim la feina de cerca (“jo per baix, tu per dalt”) i aviat ja la tenim. Sortim fletxats cap a la 8. Ja hi som a prop. Aviat som un bon grup de gent cercant el mateix. Ara voltem per aquí, ara per allà. El Jordi es decanta per l’esquerra i jo ho faig per la dreta i no hi ha manera de trobar-la. Torno a un lloc (unes runes) on poder iniciar l’orientació de nou i veig clarament on ha estat el meu error. Un altre lloc on he perdut un temps considerable.    
Ara si les darreres fites són fàcils i ràpidament em planto a l’arribada. Temps final 1-38-21, el 21 de 39 participants en el C2. Tindré que aprendre de les meves errades per les properes curses.