diumenge, 14 de gener del 2007

Avui no m'he perdut!

Avui he tornat a les curses d’orientació després de sis mesos de no fer-ne i amb la intenció de fer-ho amb una certa continuïtat al llarg d’aquesta temporada.
La cursa era al rodal de Mataró, organitzada pel club OROS. Hi he anat amb un company, el Carles amb qui ens coneixem de les curses d’asfalt. Tots dos competim a la mateixa categoria (H40) i per tant fem el mateix circuït. Avui ens tocava trobar 18 fites en un recorregut de 3.600 metres i 180 metres de desnivell.
Hem arribat amb molt de temps i després de la calor d’ahir feia una mica de fresqueta, però aviat hem gaudit d’una temperatura certament agradable. Abans de començar hem estat comentat les dificultats que encara ens presenten aquestes curses, sobre tot, la interpretació exacte dels mapes i la seva simbologia que no hi ha manera d’aprendre.
Després d’escalfar una mica em tocava sortir. 4 minuts més tard ho feia el Carles. Un cop orientat el mapa en el triangle de sortida, he anat trobant les primeres fites sense dificultat. A la tercera fita em trobo al Carles. Ja m’ha recuperat els 4 minuts!. Però tinc la sensació d’anar bé. De la fita 4 a la 5 travesso un terreny en pujada cobert per matolls alts i quan en surto em trobo que vaig ple d’una mena de punxes de cintura en avall. Sort que no punxen! Com diu algú semblem uns “Espinetes”. Un cop a la fita 5 faig servir de nou la brúixola per orientar el mapa. Serà la darrera vegada per avui. Faré la resta de la cursa orientant-me tan sols amb la interpretació les senyals del mapa. Arribo a la 6 situada dins una rassa i quan en surto arriba en Carles. Ja no ens tornarem a veure fins el final. Entre la 6 i la 7 i aquesta i la 8 hi ha molta distància però les localitzo sense problemes, i amb temps per fer una petita aturada tècnica per canviar “l’aigua de les olives” que feia estona que em molestava.  
Al passar per la fita 9, la teòrica meitat de cursa miro el temps que porto, 45 minuts, però ara venen un seguit de fites que estan molt juntes i que faig molt ràpid. Em trobo un nen que fa un circuït d’iniciació i em pregunta on es troba en el mapa. M’aturo i li hi indico. Segueixo. Arribo a la 15.

 
Ja veig clarament on es troben les fites que falten. Les localitzo ràpidament i acabo amb 1-12-20.
És el moment de beure, menjar alguna cosa i treure’s les punxes de la roba. Estem tots entretinguts amb la mateixa feina una bona estona. És el primer cop que aconsegueixo fer una cursa d’orientació sense perdrem en cap moment. He fet el millor temps de totes les curses en les que participat. Estic molt satisfet, m’ho he passat molt bé.
Un cop a casa consulto els resultats i he fet el 6è dels 33 que feien el circuït C2, i només a 4 segons del 5è i minut i mig del 4t. Ara a esperar la propera d’aquí a dues setmanes a veure si es confirmen aquestes bones sensacions.