diumenge, 15 de gener del 2006

Cursa del barri de Sant Antoni

Dins de l’entrenament per la marató de Barcelona tinc marcades dues fites en formes de curses per comprovar el meu estat de forma. La primera ha estat avui: la cursa de 10 km. del barri de Sant Antoni de Barcelona. És una cursa que ja havia fet dues vegades. Un 10.000 molt pla i recomanable. De fet és on tinc la meva millor marca en aquesta distància un dia que va ploure a bots i barrals.
Les sensacions dels darrers entrenaments eren bones. El meu objectiu una mica agosarat era intentar anar a un ritme de 4-10 el km. Sabia que era difícil, però valia la pena intentar-ho. No volia ser conservador. Crec que en una cursa de 10000 es pot sortir a arriscar.
He arribat d’hora a lloc, i m’he anat trobant amb els companys mentre escalfava. Hem format un grup de 4 que acostumem a entrenar junts els diumenges per tal de fer la cursa plegats. La sortida és una mica estreta per tants atletes participants (més de 1500) i tardem uns 20 segons a trepitjar la catifa de sortida. El primer km. és lent i no aconseguim agafar el ritme de carrera desitjat. Passem amb 4-36. Caldrà augmentar el ritme si volem assolir el nostre objectiu. Estem en plena pujada al Paral·lel i malgrat que ho intento el ritme del segon km. encara és baix 4-19. Cal posar-se les piles. El ritme comença a ser fort i sento algunes molèsties a l’isquiotibial dret, En el tercer km avanço a un gegant que corre amb la samarreta del Barça. Es tracta del Xeptkin, excel·lent ex-jugador del Dream Team d’handbol. Ara el ritme és bo 4-04 i 4-03.
Passo la meitat de la cursa amb 21-23 i amb un cinquè km. a 4-15. Baixar de 42 ja no és possible, però encara puc fer menys de 43 si mantinc aquest ritme fins al final. Em trobo bé i tinc bones sensacions. L’inici de la segona volta de nou amb la llarga pujada al Paral·lel torna a ser lent i caldrà tornar a recuperar, però ara ja és més difícil. Mantinc un ritme entorn al 4-14. Tornen les molèsties a l’isquiotibial. Passat el km. 7 m’avança un atleta de Martorell que conec d’altres curses i que pot ser una bona llebre. M’enganxo a ell i li em mantinc al seu costat fins una lleugera pujada en la que em quedo endarrerit. Ja només resta poc més que un km. i tracto d’anar el més de pressa possible. Faig un darrer km. en 4-01 per tancar la cursa amb 42-50 i una segona part amb 21-27, a un promig de 4-17 el km.
Estic content. Mentre recollim l’avituallament, els regals i la bossa anem comentant la cursa amb els companys. Ha estat un bon mati d’atletisme amb una temperatura ideal per córrer.
A l’arribar a casa reviso els meus millors 10000 i aquesta entra en el top-10. És el meu setè millor registre. Tret dels tres millors en que vaig baixar de 42 minuts, tinc 6 curses que es mouen en poques diferències de segons, entre 42-41 i 42-55.
És un bon resultat per plantejar apropar-me a l’hora 35 en la mitja de Granollers.