dimarts, 11 de juliol del 2000

Preparatius

La decisió de fer el camí de Sant Jaume la vaig prendre fa un any i aleshores va començar la preparació. Era un bon repte i no es podia deixar a la improvisació del darrer moment.
Estava en forma ja que aquell mateix any havia corregut la marató de l’Aneto. Però una cosa és córrer una cursa un dia i la preparació que això suposa i l’altra es caminar un dia darrera l’altre més de sis hores amb una motxilla a l’esquena. Per tant, l’estiu anterior vaig voler fer la prova recorrent una part del GR-5, el que va de Sitges a Canet passant per tota la Serralada Pre-Litoral.
Al llarg de l’any vaig participar en algunes caminades organitzades per Centre Excursionistes i per la Setmana Santa vaig trescar pel Montseny. Tot això mentre m’informava bé del recorregut amb algunes guies i també feia una planificació inicial de les etapes.
El pla era sortir aviat de l’alberg i caminar de 6 a 7 hores fins el migdia. El nombre de dies que necessitaria no em preocupava massa, ja que les vacances de mestre em permetien poder esmerçar més de 30 dies. També vaig decidir començar a meitat de Juliol per no coincidir amb el San Fermin a Pamplona.
L’altre preocupació era que calia portar la motxilla. Era tot un mes de caminar! Vaig fer una curosa llista del que podria necessitar i amb els dies la vaig anar reduint al que vaig creure que seria imprescindible. Roba i muda de recanvi, alguna peça d’abric i per la pluja i els estris de neteja i poca cosa més. Estava clar que calia estalviar pes.
Tot a punt, ja només falta agafar el tren fins a Pamplona i esperar el dia per començar l’aventura.